دکتر مهدی کریمی روانپزشک
دکتر مهدی کریمی روانپزشک

دکتر مهدی کریمی روانپزشک

روان‌درمانی فردی چیست

روان‌درمانی فردی فرصتی شخصی برای دریافت حمایت و تجربه رشد در موقعیتهای چالش برانگیز زندگی است. مشاوره فردی می‌تواند به فرد کمک کند تا با بسیاری از موضوعات شخصی در زندگی مانند خشم، افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، چالش های ازدواج و روابط، مشکلات والدین، مشکلات مدرسه، تغییرات شغلی و غیره مقابله کند.

روان‌درمانی فردی فرآیندی است که از طریق آن مراجعان به صورت انفرادی با یک متخصص روانپزشک یا یک روانشناس آموزش دیده در محیطی امن، مراقبتی کار می‌کنند. مشاوره به افراد اجازه می دهد تا احساسات، باورها و رفتارهای خود را کشف کنند، خاطرات چالش برانگیز یا تاثیرگذار را بررسی کنند، جنبه هایی از زندگی خود را که دوست دارند تغییر دهند شناسایی کنند، خود و دیگران را بهتر درک کنند، اهداف شخصی تعیین کنند و در جهت تغییر مطلوب تلاش کنند.روان درمانی

  ادامه مطلب ...

اختلال شخصیت دوقطبی

اختلال شخصیت دوقطبی چیست؟ چگونه میتوان آن را تشخیص داد و علائم دوقطبی چیست؟ اختلال دوقطبی یک بیماری روانی است که با تغییرات شدید خلقی مشخص می‌گردد. این علائم می‌تواند شامل خلق ‌وخوی بسیار بالا (نشاط و سرخوشی افراطی) به نام شیدایی باشد و میتوانند شامل دوره های افسردگی باشد. که اختلال دوقطبی بعنوان بیماری دوقطبی یا افسردگی شیدایی (مانیک – دیپرشن) نیز شناخته میشود

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است در مدیریت کار‌های روزمره در مدرسه یا محل کار یا حفظ روابط با مشکل روبرو شوند. هیچ درمانی برای این اختلال وجود ندارد، اما گزینه‌های درمانی بسیاری وجود دارد که میتواند به مدیریت علائم کمک کند. 

علائم اختلال دوقطبی که باید مراقب آن‌ها باشید را بشناسید. این نوسانات خلقی می‌تواند ناگهانی اتفاق بیفتد. بر اساس گفته مؤسسه ملی سلامت روان، حدود 2.8 درصد جمعیت نوجوان و بزرگسال، مبتلا به اختلال شخصیت دوقطبی هستند.

اختلال شخصیت دوقطبی

 

ادامه مطلب ...

درمان افسردگی با دستگاه آر‌تی‌ام‌اس

  

این نوع درمان شامل استفاده از پالس های مغناطیسی برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از مغز است. پزشکان از سال 1985 از آن برای تسکین غم و اندوه شدید و احساس ناامیدی بیماران خود که می‌تواند با افسردگی همراه باشد استفاده می‌کنند.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان چندین روش را برای درمان افسردگی بدون موفقیت امتحان کرده اید، آر‌تی‌ام‌اس (rTMS) ممکن است یک گزینه مناسب باشد. در این مقاله میخواهیم ببینیم آر‌تی‌ام‌اس (rTMS) چیست و درمان با این نوع متد چه تاثیراتی دارد.


 
ادامه مطلب ...