دکتر مهدی کریمی روانپزشک
دکتر مهدی کریمی روانپزشک

دکتر مهدی کریمی روانپزشک

اختلال اضطراب فراگیر

افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر (GAD) به طور غیرقابل کنترلی نگران اتفاقات و موقعیت های معمول در زندگی هستند. گاهی اوقات به عنوان روان رنجوری اضطرابی مزمن نیز شناخته می شود.

اختلال اضطراب فراگیر با احساسات عادی اضطراب متفاوت است. اکثر مردم در مواقعی از جنبه‌های زندگی خود، مانند امور مالی احساس اضطراب می‌کنند، اما افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر احساس می‌کنند کاملا تحت تأثیر مشکلات و اضطراب خود قرار گرفته‌اند.

اگر به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا هستید، ممکن است دائماً در مورد طیف وسیعی از مسائل روزمره مانند خانواده، سلامت یا امور مالی خود نگران باشید حتی زمانی که می دانید دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

اختلال اضطراب فراگیر اغلب در حدود سن 30 سالگی ظاهر می شود، اما می تواند کودکان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این نگرانی بیش از حد و غیر واقعی می تواند ترسناک باشد و در روابط و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. با این حال، طیف وسیعی از گزینه های درمانی در دسترس افراد درگیر مشکل هست.

علائم اختلال اضطراب فراگیر

 

ادامه مطلب ...

تاثیر درمان با rTMS در ترمیم حافظه و افزایش تمرکز

درمان با rTMS یا دستگاه تحریک مغناطیسی مکرر جمجمه، یک روش پزشکی غیرتهاجمی است که برای درمان بسیاری از اختلالات روانی و عصبی استفاده می‌شود. این روش با استفاده از میدان های مغناطیسی، به ناحیه های خاصی از مغز تحریک می‌کند و باعث تغییر فعالیت آن ناحیه می‌شود. یکی از کاربردهای این روش در بهبود حافظه و تمرکز است. در این مطلب بیشتر میخواهیم در مورد تاثیر دستگاه rTMS در ترمیم حافظه و افزایش بدانیم.
تاثیر rtms
در چند دهه گذشته، تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر rTMS بر حافظه و تمرکز انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که استفاده از rTMS می‌تواند بهبود قابل توجهی در حافظه و تمرکز فرد داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که rTMS بر روی ناحیه پیشانی مغز می‌تواند باعث بهبود حافظه کوتاه مدت شود. در این مطالعه، دو گروه از افراد با حافظه کوتاه مدت ضعیف، یک گروه درمان با rTMS و یک گروه کنترل شده بدون درمان شدند. نتایج نشان داد که گروه درمانی بهبود قابل توجهی در حافظه کوتاه مدت خود داشتند.

 
ادامه مطلب ...