دکتر مهدی کریمی روانپزشک
دکتر مهدی کریمی روانپزشک

دکتر مهدی کریمی روانپزشک

بهترین متخصص اعصاب و روان تهران

بهترین متخصص اعصاب و روان چه اقداماتی انجام می دهد؟

روان‌پزشکان اختلالات خلقی، تفکر و رفتار را درمان می‌کنند. آنها هر گونه اختلال روانپزشکی یا بیماری روانی را ارزیابی و درمان می‌کنند. این اختلالات و بیماری ها شامل مجموعه ای از مشکلات خاص از جمله: افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلالات طیف اوتیسم، اختلال وسواس فکری جبری، اختلالات خوردن، اختلال استرس پس از سانحه، مسائل مربوط به سوء مصرف مواد و اختلالات شخصیت است که در حیطه تخصص یک متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) میباشد.

در مواقعی که احساس کردید خود یا اطرافیانتان دچار علائم بیماریهای اعصاب و روان شد‌ه‌اید داشتن شماره روانپزشک برای تماس با وی و تعیین نوبت برای مشاوره توصیه اکید میشود.

متخصص اعصاب و روان چیست

  ادامه مطلب ...

درمان اختلالات روانی با استفاده از rTMS

rTMS یکی از روش های درمانی غیر تهاجمی است که با استفاده از تحریک مغناطیسی، بهبود علائم بیماری های روانی و عصبی را ایجاد می‌کند. این روش درمانی بر اساس اصول فیزیولوژیک مغناطیسی و عملکرد مغناطیسی مغز بر پایه تحریک مستقیم و غیر تهاجمی مغز انجام می‌شود. در این مطلب میخواهیم به درمان اختلالات روانی با استفاده از rTMS بپردازیم.

مقدمه: آر تی ام اس چیست؟

آر تی ام اس به وسیله‌ی تولید میدان مغناطیسی قوی، القای جریان الکتریکی در ناحیه‌ای از مغز به نام قشر ایجابی (DLPFC) را ایجاد می‌کند. این قشر، که در لبه‌ی قسمت قدامی مغز قرار دارد، نقش مهمی در کنترل و تنظیم هیجان و عملکردهای شناختی دارد. با تحریک DLPFC از طریق آر تی ام اس، میزان فعالیت نورونی در این ناحیه افزایش می‌یابد و تأثیر مستقیمی بر سایر مناطق مغز نیز می‌گذارد.

در این روش، یک دستگاه rTMS با استفاده از یک سری نوارهای قابل تنظیم و یک سری سیم های الکتریکی به مغز بیمار اتصال داده می شود. سپس، با استفاده از یک آمپول مغناطیسی، نوارهای روی سر بیمار تحریک مغناطیسی را ارسال می کنند. این تحریک مغناطیسی باعث تحریک نورون های مغز می شود که باعث بهبود علائم بیمار می شود.

درمان اختلالات روانی با استفاده از rTMS به عنوان یک نوع درمان بسیار مؤثر در درمان اختلالات روانی شناخته شده است. این روش درمانی معمولاً برای درمان بیماران با افسردگی، اختلالات اضطراب، بیماری های عصبی و خواب، استفاده می شود.

rTMS به دلیل عدم نیاز به تزریق دارو و عدم وجود عوارض جانبی جدید، به عنوان یک روش درمانی مؤثر و امن در حال حاضر شناخته شده است. با توجه به نتایج بالینی و کاربردهای گسترده آن در درمان اختلالات روانی، rTMS به عنوان یک روش درمانی مؤثر و امن شناخته شده است.

با این حال، هنوز برخی محققان برای تأیید این روش درمانی بیشتر به تحقیقات و آزمایشات نیاز دارند. همچنین، rTMS نباید به عنوان یک جایگزین برای درمان های دیگر در نظر گرفته شود و بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.


درمان اختلالات روانی با استفاده از rTMS

 

ادامه مطلب ...