دکتر مهدی کریمی روانپزشک
دکتر مهدی کریمی روانپزشک

دکتر مهدی کریمی روانپزشک

بهترین متخصص اعصاب و روان تهران

بهترین متخصص اعصاب و روان چه اقداماتی انجام می دهد؟

روان‌پزشکان اختلالات خلقی، تفکر و رفتار را درمان می‌کنند. آنها هر گونه اختلال روانپزشکی یا بیماری روانی را ارزیابی و درمان می‌کنند. این اختلالات و بیماری ها شامل مجموعه ای از مشکلات خاص از جمله: افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلالات طیف اوتیسم، اختلال وسواس فکری جبری، اختلالات خوردن، اختلال استرس پس از سانحه، مسائل مربوط به سوء مصرف مواد و اختلالات شخصیت است که در حیطه تخصص یک متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) میباشد.

در مواقعی که احساس کردید خود یا اطرافیانتان دچار علائم بیماریهای اعصاب و روان شد‌ه‌اید داشتن شماره روانپزشک برای تماس با وی و تعیین نوبت برای مشاوره توصیه اکید میشود.

متخصص اعصاب و روان چیست

  

روانپزشکان با استفاده از روشهایی که در اختیار دارند به بیماران کمک کنند تا با اختلالاتی که ممکن است زندگی آنها را مختل کند بتوانند کنار بیایند، مانند دارو درمانی، شوک درمانی و روان درمانی. روانپزشکان با آموزش عالی می توانند با ارائه حمایت و راه حل در مواقع بحران یا فقط کمک به مردم برای مقابله با استرس های روزانه که همه ما در مواقعی با آن مواجه هستیم، تأثیر زیادی بر بیمار و خانواده او نیز داشته باشند.

همچنین در مورد درمان افسردگی بخوانید.

چه کسانی به متخصص اعصاب و روان نیاز دارند؟

همه افراد لزوما به روانپزشک نیاز ندارند، اما مشکلات سلامت روان کاملاً رایج است. نزدیک به یک نفر از هر 5 بزرگسال امریکا با یک بیماری روانی زندگی می کند و در ایران هم به این نسبت نزدیک است. اگرچه دامنه بیماری ها و شدت آنها بسیار متفاوت است، اگر شما با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم می کنید، یک روانپزشک می تواند کمک بزرگی محسوب شود.

وقتی به دنبال یک متخصص اعصاب و روان خوب میگردید، این نکته مهم است که به این فکر کنید میخواهید از ارتباطتتان با روانپزشک چه نتیجه ای بگیرید و نیازهای شما چه چیزهایی هستند. در بسیاری از موارد، بیماران برای دریافت دارو به روانپزشک مراجعه می کنند در حالی که روان درمانی یا مشاوره از منبع دیگری مانند روانشناس، تراپیست یا درمانگر دیگری میتواند صورت گیرد. بر خلاف روانشناسانی که معمولاً مدرک پزشکی ندارند و معمولاً نمی توانند نسخه بنویسند، متخصصین اعصاب و روان میتوانند دارو تجویز کنند. این متخصصان اغلب در هماهنگی با روانشناسان کار می‌کنند که مداخلات اضافی مانند درمان شناختی رفتاری و سایر درمان‌های مبتنی بر گفتار را ارائه می‌دهند.

نحوه یافتن بهترین متخصص اعصاب و روان

متخصص اعصاب و روان در ایران یکی از بسیاری از رشته های پزشکی است که با کمبود پزشک مواجه است. برخی از بیماران در یافتن روانپزشکی که بیماران جدید را می پذیرد مشکل دارند، و توانایی شما برای مراجعه به بهترین متخصص اعصاب و روان بسته به جایی که در کشور زندگی میکنید می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برخی از مناطق، مانند تهران و اصفهان و کرج، روانپزشکان بسیار بیشتری نسبت به سایر مناطق روستایی و دور افتاده کشور دارند. با این حال، اگر به کمک نیاز دارید و در یافتن آن مشکل دارید میتوانید از گوگل و شبکه های اجتماعی یا مستقیما از سایتهای نوبت دهی استفاده نمائید.

 یافتن متخصص اعصاب و روان

همچنین در مورد درمان شخصیت ضد اجتماعی بخوانید.

مراجعه به مطب متخصص اعصاب و روان

برای کمک به اولین بازدیدتان در جلسه اول که تا حد امکان سازنده باشد، متخصص اعصاب و روان از بیمارانش می‌خواهد که تمام داروهایی را که مصرف می‌کنند از جمله مکمل‌ها یا داروهای بدون نسخه همراه داشته باشند تا بتواند دقیقاً ببیند چه چیزهایی مصرف می‌کنند تا تداخلات احتمالی بررسی شود. بیماران در صورت تمایل، بهتر است یکی از عزیزان خود را در قرار ملاقات با متخصص اعصاب و روان بیاورند. اجباری نیست، اما برخی از بیماران آن را مفید می دانند.

همچنین دانستن سابقه خانوادگی بیماری روانی مهم است. اختلالات روانپزشکی زیادی وجود دارد که توسط هیچ چیز در محیط ایجاد نمیشود، بلکه افراد از نظر بیولوژیکی به همان شکلی که ممکن است از نظر بیولوژیکی مستعد ابتلا به سایر بیماری های پزشکی مانند دیابت باشند، مستعد بیماری های روان هستند. بنابراین، دانستن سابقه خانوادگی شما می تواند بخش مهمی از حل پازل باشد.

به طور مشابه، دانستن تاریخچه شخص خودتان نیز مهم است. علائم شما از چه زمانی و چگونه شروع شد؟ آیا آنها در طول زمان تغییر کرده اند؟ کدام داروها را در گذشته امتحان کرده اید؟ آیا به هیچ دارو یا عوارض دیگری از درمان هایی که قبلاً دریافت کرده اید، حساسیت داشته اید؟ روانپزشک شما احتمالاً همه این سؤالات و موارد دیگر را می پرسد، بنابراین آماده بودن با پاسخ ها می تواند به سازنده تر شدن جلسه شما کمک کند.


ادامه بهترین روانپزشک تهران

سایت دکتر کریمی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد